داروهای ضد افسردگی سبب کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به دیابت می شود

2 جولای 2019- براساس مطالعه ی منتشر شده در مجله ی Clinical Endocrinology & Metabolism، داروهای ضد افسردگی باعث کاهش مرگ و میر مبتلایان به دیابت و افسردگی بمیزان بیش از یک سوم می شود.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، افراد مبتلا به دیابت دو تا سه برابر بیشتر از افراد بدون دیابت به افسردگی مبتلا می شوند. علیرغم وجود درمانها و داروهای موثر، بیماری افسردگی در میان 50 تا 75 درصد از افراد مبتلا به دیابت تشخیص داده نمی شود.

نویسنده ی مسئول این مقاله، پرفسور Chen از بیمارستان یادبودو دانشگاهChiayi Chang Gung Chang Gung  درPuzi، تایوان، گفت: بروز اختلال افسردگی در میان افراد مبتلا به دیابت به طور قابل توجهی بیشتر از جمعیت عمومی است. دیابت و افسردگی هر یک به طور مستقل به افزایش مرگ و میر کلی کمک می کنند.

در این تحقیق مبتنی بر جمعیت، محققان از بانک اطلاعات تحقیقات بیمه ی ملی بهداشت تایوان برای شناسایی 53،412 بیمار مبتلا به دیابت و افسردگی که بیماری آنها از سال 2000 تشخیص داده شده بود، استفاده کردند. محققان تا سال 2013 این جمعیت را دنبال نمودند تا تاثیر مصرف داروهای ضد افسردگی را بر کاهش میزان مرگ و میر این افراد ارزیابی کنند. آنها دریافتند که مصرف داروهای ضد افسردگی، مرگ و میر افراد مبتلا به دیابت و افسردگی را به میزان قابل توجهی( 35 درصد) کاهش می دهد.

پرفسورChen گفت: این داده ها، دلیل منطقی دیگری را برای غربالگری افسردگی و درمان این بیماری در میان افراد مبتلا به دیابت فراهم نمود.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-07-antidepressants-deaths-patients-diabetes.html